8 de mayo de 2014

Apocalipsi a Nou Barris

 L'any de la plaga /Marc Pastor

Sí, sí, com ho llegiu, em vaig quedar de pedra en llegir aquest llibre que és pot classificar entre la ciència ficció i fantasia i... sorpresa!!, està ambientat a Nou Barris!!! Mai havia llegit un llibre ambientat al meu barri i m'ha fet molta il·lusió que fos un llibre d'aquesta temàtica.
Està explicat amb molta gràcia i he empatitzat molt amb els personatges principals perquè al ser de la meva generació m'he sentit completament identificada ja que explica coses de la televisió, música, i cinema que han format part de la nostra infància i adolescència. 

La història comença un estiu en el que en Víctor Negro ha de treballar com habitualment amb les persones grans que porta com a assistent social. En les visites que fa comença a veure comportaments estranys que acusa a la calor que fa a la ciutat i que torna una mica bojos a les persones en especial a les persones grans. També es fixa que aquestes persones i d'altres coneguts tenen una planta a casa. Un eucaliptus que fa una olor forta i desagradable.
Gengiskanensis

En la seva vida personal la seva novia ha marxat de casa i es troba sol al pis amb la meitat del barri de vacances, donant voltes als fets que li acaben de passar i pensant perquè l'ha deixat la Irene i com la podria recuperar. Una de les coses que recorda de la seva novia és una baralla a l'Ikea, en la que vaig poder comprovar que totes les parelles tenin les mateixes baralles.

Casa d'una de les victimes

Amb aquest punt de partida en Víctor va veient com es desenvolupen els fets, ja que ell no fa res, és la situació que es complica per moments i no sap que ha de fer. Per això és un personatge tan real i que es fa estimar. Tota l'estona anava pensant que faria jo en el seu lloc.
També he de dir que el moment "Sirenita" es súper divertit a lo Reservoir Dogs de Tarantino però amb la banda sonora de Disney, una barreja molt rara.

Pel que fa el final, pensava que em defraudaria perquè acabar amb sentit una història com aquesta no és gens fàcil, però està molt bé, m'ha agradat i ho deixa obert a una possible segona part.

Si voleu saber més coses d'en Marc Pastor us deixo amb una entrevista que li han fet recentment.
Ara a per Bioko!!!

Valoració: 10/10



No hay comentarios:

Publicar un comentario

No te vayas sin dejar un comentario. Sirven para mejorar y sobretodo para conocernos :).