27 de agosto de 2014

Pàmies en estat pur

Cançons d'amor i de pluja / Sergi Pàmies
Ed. Quaderns crema


Ja he tornat de vacances i tot i que em vaig portar molts llibres a la maleta (coses positives del e-book) només vaig poder acabar el llibre del Sergi Pàmies i com sempre m'ha encantat. 

Són contes plens d'humor i d'ironia, també de tendresa i d'amor. En cada conte parla d'un tema i n'hi ha per tots els gustos, parla de la relació amb els fills, les relaciones de parella, la relació amb els pares i de la seva infància que va estar marcada per la política i l'activisme dels seus pares. M'ha agradat el seu punt de vista com a nen que expliqués el que feien els seus pares (militants comunistes), com diu ell no eren uns pares qualsevol i que podria explicar ell si els seus pares ja han escrit llibres? (Teresa Pàmies i Gregorio López Raimundo). Parla de la seva mort i al pensar en els pares pensa també en els seus fills i la relació amb aquests que al ser d'una altra generació lògicament veuen les coses diferents. 

També parla de fins a quin punt els seus contes són reals i fins a quin són ficció, segurament li deuen preguntar molt ja que alguns són molt reals. Un que m'ha agradat molt és un joc literari en que el lector interactua en la història canviant el curs de la trama i per tant es reflexiona sobre la creació literaria. El conte que parla que quan va conèixer en Paul Auster i la Siri Hustvedt (dos novel·listes nord-americans) és molt divertit ja que és la típica situació de conèixer a algú que admires però per culpa dels nervis es torna en un malson. 

Com veieu són històries molt humanes amb situacions i sentiments que tothom tenim en situacions semblants. Un llibre 100% recomanable.


Us deixo amb els fragments que m'han fet més gràcia: 

"No és just que pugui donar el meu cos a la ciència i no a les lletres."

"Era caòtic en la seva manera de ser generós i generòs en la seva manera de ser caòtic"

"L'horroritza que, amb només setze anys, la seva filla vulgui fer el mateix que ell no va fer fins als trenta".

Valoració: 9/10

No hay comentarios:

Publicar un comentario

No te vayas sin dejar un comentario. Sirven para mejorar y sobretodo para conocernos :).